F.F.F -> Full Fart & Farmor

Long time no blogging.
Oj, det har varit lite mycket ett tag.
Men jag mår bra :) 
 
Två tentor förra veckan, den ena har jag fått tillbaka idag o vet att den är godkänd (juridiken) den andra väntar jag fortfarande på (trikån). Och en tenta kommandes på fredag (kvalité & miljö). 
Mycket som sagt.
Ovanpå det har jag haft kul med mina tjejor, tapaskväll hos mig i fredags med utgång på nya puben nere vid skolan. Kul kväll!! 
 
Dessutom en hemresa i lördags. 
För att säga hejdå till farmor Karin. 
Sorgligt, ledsamt men samtidigt väldigt varmt och stillsamt fint. 
Begravningen va i måndags. 
80personer samlades för att säga hejdå. 
Många tårar och många kramar.
Men för mig är det ett avslut, inte ett hejdå. Alla minnen kommer alltid finnas och tanken på min underbart starka farmor som föddes under 1a (!!) världskriget och begravdes den dag hon skulle  fyllt 100 år kommer alltid stärka mig. Herregud, kunde hon göra allt hon gjorde, ta sig igenom allt, ta hand om 7 barn, en stor gård och vårda sin kärlek till musiken, ja då kan jag allt jag vill. 
Farmor är alltid med mig, det visar hon genom att låta hennes kaktus blomma i mitt fönster, helt från ingenstans. Hon är här och håller oss om ryggen allihop. 
Farmor Karin Maria Lindholm.
Kärlek till musik och väveri. 
Barnbarn Karin Maria Lindholm.
Utbildad musiker och just nu studerande i textilvärlden. 
Vi går hand i hand du o jag. 
Tack för allt farmor, du är min idol. 
Bild från din 95års dag farmor.
storebror - farmor - pappa - jag - brorson 
 
Puss på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0