Drömmar, Japan och lathetskänsla

Godmorgon. 

Jag sitter på bussen till Uppsala. 
Ska på uppföljningsmöte med Vagabond, o sen bara allmänt se hur det går med web-shopen. 

Igår slipade jag båt för hela slanten, det närmar sig sjösättning nu, mycket att göra. Kul och skönt att få jobba lite fysiskt. 
Jag har någon form av frustration i kroppen, för att jag jobbar hemifrån, känns som att jag inte gör något. Känner mig nästan lite arbetslös, fast jag är ju heltidsstuderande till 2a juni! Så jag behöver ju inte känns så men... jag känner mig nästan lite...lat? Vilket sätter sig på självförtroendet, och då börjar man tvivla på ALLT annat. Kroppsform, känslor, vad jag kan. Kom på mig igår med att tvivla på min sångröst. Och den fighten har jag aldrig behövt ha med mig själv. Det tär. 
Slutsats: jag skulle aldrig klara av att vara helt, på riktigt arbetslös. Punkt. 

Jag drömmer mig fram till augusti. Patrik och jag har bokat resa till Japan. 
Som jag längtar! Känns overkligt!!! 
Men så kul. Kommer resa runt. Börjar i Tokyo. Sen Kyoto, Osaka och vidare till ö-världen Okinawa där vi ska bo på 2 öar. 
Mys! Mys! Mys! 

Men sen är tankarna även lite oroliga för jobb-framtiden. Alltså jag fullkomligt älskar ju mitt jobb i sko-butiken, men jag vet att jag inte klarar mig/vill klara mig på den lönen. Jag måste upp i summa. Speciellt nu efter detta plugg. Och jag vill ha mer ansvar. Jag är så redo för det. 
Men samtidigt känns det här med att pendla lite sådär... till Uppsala eller Västerås går det väl an, men inte Sthlm. 
Usch det är svårt! 
Hade sååå kul förra veckan när jag jobbade tjejkvällen med ett fint gäng på jobbet :) 
Tycka om jobbet? Ha en bra lön? Varför kan man bara inte få båda!!!

Alltså livet är ju fantastiskt just nu. Med världens finaste sambo, en lägenhet som börjar kännas som hem på riktigt. Våren börjar komma. Om allt det där andra bara kunde falla på plats så vore det toppen ;) 

Jaja. Ny dag. Full fart!
Puss på er! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0