Måndagmorgon

Godmorgon! 
Back to rutinerna, dags för att ta sig till jobbet. 
Dock jobbar jag kväll denna vecka och börjar vid 15 på eftermiddagen. Ska dock smita in lite tidigare för att ta tag i lite grejer. 

Helgen har varit fin, med julmarknad och julshopping. Har varit svimfärdig och haft ont i magen emellanåt, men annars har det gått bra. Vi har tagit det lugnt. 
(null)

Patrik drog iväg här för ett tag sen, för sista veckan på sin GSU. Just därför passar jag på att jobba kväll denna vecka, när ändå ingen är hemma o väntar. 

Jag vet inte, jag tror att jag ska bannlysa mobilen ur sovrummet. Jag vaknade ändå rätt skönt imorse, men har nu genast lite stress i kroppen pga sms och meddelanden som poppat in. Känner att energin pyser ut, redan innan jag lämnat sängen. 
Så det kan bli Lösning Lämna Mobilen Utanför framöver, iallafall på min planhalva i sovrummet. 

Men, hur reagerar folk när man inte är nåbar hela tiden? 
Jo, rätt tråkigt faktiskt, men folk frågar ju ofta varför man inte svarar direkt. Och med folk så kan jag absolut peka på mig själv också. 
Varför tar man för vana att den man ringer eller smsar alltid är redo att svara?
Och när ska man som privatperson vs. jobbperson sätta ner foten och dra sin gräns? 
Jag tror jag ska börja med att lägga bort telefonen mer. Ungefär som en arbetstid. När man har stämplat ut så har man. 

Nu ska jag känna lite på min trasiga kropp, äta lite frukost och försöka börja om på den här dagen. Så jag hittar den där goa, lugna känslan igen. 

Puss på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0