Madrid

Här ligger jag!
I ett eget rum, på Hotell Leonardo i Madrid. 
Jag har precis ätit upp det sista av en fantastisk chokladglass och vilar fötterna efter att ha vandrat runt i Madrid under ett par timmar. 
Jag är här med jobbet, på konferens. 
Och här har konfererats vill jag lova!
Grupparbete på grupparbete, diskussioner och halvdåligt kaffe i pauserna. 
Igår höll vi på heeeeela dagen, och det blev bara en liten sväng ut i Madrid innan vi alla skulle gå och äta middag. 
Men idag slutade vi vid lunch.
Jag sprang upp på rummet, hoppade i gympaskorna, tog kartan under armen och for ut i Madrid som en äkta turist. 
Tog sikte på de röda turistbussarna och hoppade på. Är man bara här i 2-3 dagar så får man speed-dejta staden helt enkelt.
På egen hand har jag tagit mig runt staden, hoppat av vid spännande platser, sett fina byggnader och ätit glass.
Ja hittade Mercado de San Miguel. 
Alltså typ himlen på jorden.
En saluhall fylld med tapas, oliver, olika ostar, glass, sangria och allt annat gott som finns!
Jag provsmakade mig igenom trängslet och njöt av sorlet och en aperol spritz i plastmugg.
Bussen tog mig efter ett tag vidare genom Madrid, och nästa gång jag hoppade av var på stora shoppinggatan. Från där tog jag mig, med hjälp av turistkartan, hemåt. På smågator, bakgator, mysiga kvarter och till sist ett ställe med glass som blivit utsedd till världens godaste glass. 
Madrid - jag älskar dig! 

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ikväll ska vi äta på en takterass och imorgon åker vi hem igen. 
En snabbvisit - men jag har försökt klämma ur allt jag kunnat av Madrid. 

Annars då?
Jo men nya jobbet rullar på och jag trivs fortfarande bra. Jag har äntligen fått tillbaka min träningsrutin, eftersom jag inte längre lägger 4 timmar på pendling om dagen så finns nu både tid och energi till annat än jobb. 

Vet ni, nu tror jag att jag ska kila ner till baren på hotellet, köpa ett glas cava, tappa upp ett bad och relaxa innan takterassen väntar. 
Ha det gott!
Puss på er! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0