Medaljongsjuka

Jahaja. Då ska man känna sig unik har jag förstått, eftersom sjukdomen är relatvt ovanlig. Vet inte om det gör det bättre direkt 😉 
Jag har iallafall lyckats dra på mig Medaljongsjuka. Inget allvarligt, inget smittsamt och inget man kan påverka. 
Det ska gå över av sig själv. Man behöver se till att huden inte är torr, försöka att inte stressa så mycket och helst få lite sol då det kan skynda på läkningen. Kanske ska ta en semester? 😅 

Så, vad är då Medaljongsjuka? Jo:
Ett eksemliknande utslag, stort som en medaljong uppstår på huden. Oftast någonstans på mage, bröstkorg eller lår. Min medaljong sitter på sidan av bröstkorgen, precis där bh:n skaver 😉 
Utifrån medaljongen sprider sig sen röda utslag, som ibland kliar ibland inte. Det positiva är att utslagen inte sätter sig i ansiktet. Tjohej! 

Har man tur går detta över på ett par veckor. Har man otur kan det ta ett halvår... 

Förutom detta äventyr, så är det bra. Sjukt mycket på jobbet. Stressa ner kan bli klurigt men nu när kroppen börjar säga ifrån så att det syns så kanske man måste försöka iallafall. 
Hade Sanna här igår kväll, på lite räkor och vin, supermysigt! 
Patrik kommer hem idag! Efter sin vecka i Österrike. Tråkgt nog så är planet försenat o han är inte hemma förens sent ikväll... men huvudsaken är att han kommer hem! Det har varit lite tomt o ensamt här o nu saknar jag honom väldigt mycket.

Nåja. Dags för lite sen lunch! 
Puss på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0