God Jul och det dåliga samvetet

Först och främst - GOD JUL alla fina underbara! Julen sprang verkligen förbi i år, jag hann knappt reagera. Och då va den ändå så otroligt efterlängtad. Efter all stress på jobbet så behövdes lite ledighet. Dock blev det många bortbjudningar och tillställningar så den där bilden jag alltid målar upp (av mig, liggandes i soffan i fårskinnstofflor och morgonrock fast klockan är 12) inföll liksom aldrig. Inte heller dom långa långa promenaderna blev av. Det fanns inte tid. Julen blev för stressig och flängig. 
Fylld med allt roligt, men för lite vila. 
(null)

Missförstå mig dock inte - julen har varit magisk. Med otroligt fina klappar, god mat, mycket kärlek och många skratt. 
Julen skulle bara ha varit längre. 

Nu är man tillbaka i stressen och det dåliga samvetet på jobbet. Det är makalöst va vi pressas nu, det är så otroligt mycket jobb och kommer vara januari/februari ut. Jag vet på riktigt knappt hur vi ska orka. Men jag försöker hålla energin uppe och positiviteten på plats. Vi är ett bra gäng, det krävs bara att alla inser allvaret, och det blir min uppgift att motivera. 
Men Patrik får ta emot en del tårar och deppighet just nu. Jag är slut som artist, det bara är så. Och ändå måste vi steppa upp och jobba snabbare/hårdare. 
Det dåliga samvetet mot jobbet när jag inte kan eller vill jobba över. Det dåliga samvetet mot mig själv när jag inte hinner med gymmet. Det dåliga samvetet är nog faktiskt det som tär mest.
Ni hittar mig som en blöt fläck på golvet i mars skulle jag tro 😅😉 
Nejdå, det är bara att bita ihop.

Idag åkte jag hem en timme tidigare (jag jobbade in lunchen) för jag ska fixa naglarna. 
Så man får njuta av de få, korta stunder man får av lugn 😊 
Puss på er, och god fortsättning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0