Midsommar & Norgesemester

Sommar!
Underbara sommar, korta semester och fina liv,
Midsommar swishade förbi i full fart, en härlig dag med sillunch hos "oss" i
Bresse, champagne på kylning, hemmagjord snaps och egeninlagd sill.
Jag älskar att fixa o dona, och Patrik stod för potatisbakelser :)
 
Mot kvällen åkte vi ut till midsommarfirande hos Doris o Anders.
Dans runt stången, 5kamp, fika, grillning och sånghäften.
Precis som det ska va.
Oså blev det efterfest en sväng innan det va dags o åka hem.
 
Men sen. Sen kom ett minne för livet.
Vår semester i Norge.
Roadtrip:
Enköping - Sundalsöra (första natten)
 
 
Sundalsöra - Geiranger (andra natten)
och på vägen till Geiranger tog vi Atlanterhavsvejen,
Trollstigen och diverse tunnelvägar.
 
 
Geiranger - Vöringsfoss (tredje natten)
och på vägen till Vöringsfoss blev det också en del
turiststopp vid vackra vattenfall och höga bergstoppar.
 
Vöringsfoss - Oslo (fjärde och sista natten)
i Oslo bodde vi mitt på Karl Johan, vi hade bokat bord på
Akershus Festning och åt en kanongod middag där.
 
Sen va det dags att åka mot Enköping igen.
Men herreugd vilket vackert grannland vi har!
Jag är frälst, mållös och fylld med beundran över alla vattenfall,
forsar och serpentinvägar,
Se har vi ju haft det fantastiskt fint, Patrik och jag.
Massor med skratt, lösta världsproblem och goda middagar.
Finaste vännen min <3
 
Nu börjar vardagen. 
Första jobbpasset avklarat. 
Many more to come.
Men också en del fina äventyr kvar att se fram emot,
som Malung tillexempel. Och mycket pyssel med
lägenheten i Bresse. Roooooligt!
 
Puss på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Åååh vad mycket fina bilder :D :D

2016-07-25 @ 22:49:14
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0