Strumpor i håret

Här ligger jag i sängen. 
Kollar på serier.
Med 4 bomullsstrumpor i håret.
Två grå och två rutiga.
Egentligen helt galet vad vi gör för att ha lite "naturligt hårsvall" dagen efter.
Haha, herregud.
För en gångs skull så är jag GLAD att jag är singel! Känns lite halvsexigt att gå o lägga sig med håret upprullat på strumpor. 
Och ont i hela kroppen.
Som en gammal tant.
Ah! Det är det jag har blivit!!
Jag har blivit som mormor!
Eller ja, jag minns ju att hon alltid rullade upp håret på spolar, såna som man SKA ha i håret. Och så va hon ju gammal så hon hade säkert ont i kroppen.
Minns inte just den biten, jag va rätt så liten när hon gick bort. 
Jag minns hennes astmamaskin dock. Och tågbanan som jag fick leka med. Och hur hennes lägenhet såg ut innan hon flyttade till äldreboende. Och jag minns hennes vägg-i-vägg-granne på boendet. 
Hursom, jag har blivit mormor. 
Fast med strumpor i håret. 
Och värken i kroppen är träningsvärk, efter många hårda träningspass. 
Spinning ikväll.
Och imorn har jag vilodag!
Tjohej va skönt! 
Från träningen alltså, inte skolan :)
Kroppen behöver andas, jag har t.o.m ont i underarmarna. Hur nu det har gått till? 

Puss o Gonatt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0