Tankar om magen & kärleksklappar

Det är det enda nu.
Att få lite ordning på magen. 
Jag vill ge den en sån där kärleksklapp, och mena det!
 Annars mår jag bra i min kropp, tycker om alla egenheter och skavanker. Vill liksom vara så :)
Bara jag kunde få fason på magen. 
O hur jag ska fixa det, det måste jag nästan fråga någon om! För nu har jag försökt med alla fulknep jag vet om :P
(Det vill säga bra kost&träning)
Säkert handlar det om mer träning?
Annan sorts träning?
Men när kroppen liksom stannat av i sin förändringskurva. När man blivit stående på ett mått, en vikt, en form länge, 
Då är det svårt att motivera sig själv...

Nä en push.
Några komigennudå ord.
Lite jävlaranamma.
Och kanske en kärleksklapp o en varm kram?

Magkänslan på insidan.
Ni vet den där som gnäller till lite när det är något som inte är alldeles bra.
När man har på känn att nått är tokigt.
Den där som hojtar "stopp!" när man är ute på tunn is.
Den känslan som man önskar att man lyssnar på MER än vad man gör.
För den har ju för det mesta rätt.
Hur jävla irriterande det än är.
Så har den rätt.
Även i det här fallet.
Fast nu kan jag inte lyssna, för nu vet inte ens min magkänsla vilken fot den ska stå på.
En kärleksklapp behövs. 
Och jag ska nog dela ut några också.

Puss o Gonatt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0