Mitt 2012

Ett år till. Hej o Hå vad det går!
Nu ska vi se hur det går att sammanfatta det
här härliga/långa/korta/sorgliga/skrattande året!
Orden jag satte för året va Modig & Kärlek
 
Januari
*börjar det nya året med en pirrig känsla i magen
*jobbar på SkoAugust både i Gränby o Enköping
*Ville flyttar in i sin nya lägenhet i "beverly hills" även
kallat Romberga :P, Maja o
jag äter mat på golvet
och bygger koja av flyttkartonger.
*partajandet fortsätter, många Kårwkvällar
*såg Svansjön med fina vänner på Dansens Hus i Sthlm
*får för mig att HOSTA är ett bra sätt att ta sig igenom vardagen
*börjar på riktigt öva inför Rock All Nite med Återsken
 
Februari
*startar med en konsert i Sthlm. Maja, Katta o jag ser Gavin Degraw!
*Emma fyller 25 och vi firar henne BIG TIME med middag på Pulse
*mycke dansträning med Återsken
*många partaj/danskvällar
*åt kärleksvåfflor på alla <3-ans dag
*Ingrid fyller 25 o firas med ballonger o glitter!
*underbara farmor fyller 96 (!!)
 
Mars
*Katta fyller 24 o vi firar med en middag på K14
*Jag fyller 24! Och firar med många fina vänner,
  drygt 20pers på mina 30 kvadrat
* Pappa och jag intar Båtmässan i Sthlm
* mysdagar på balkongen i första vårsolen
* massor av ut-o-dansa-kvällar
* årets första grillkväll hos mig, den 24e, med massa vänner!
* syr paljettkläder, tejpar scen, sätter upp affischer,
 repar och svettas med Återsken inför Rock All Nite
* en ny människa kommer in i mitt liv den här månaden,  
 som visar sig bli en av mina absolut närmsta vänner.
 
April
* ännu en månad fylld av skratt, vänner, och ut-o-dansa!
* mitt fina gamla dagis fyller 20 år och jag babblar med EP.
* en galet rolig o dyr trip till Ullared med brudarna.
* jag blir med Iphone 4 s
* premiären och ännu en show med Återsken går av stapeln.
 Inför en fullsatt bachohall, och det va UNDERBART!!!
* firar Valborg med Maja
 
Maj
* sjösättning 
* Återsken rockar loss på Kommunfesten samt gör sista
 showen Rock All Nite med många vänner i publiken. LYCKA!
* min lillgroda, en fin liten krabat kommer till världen. Emelie o Jonas 
 blir föräldrar till fina Medina 1a maj. Även det; Lycka!
* mer balkonghäng, och fina utekvällar med tjejerna!
* vår och parkhäng och grillkvällar med vännerna.
* en trip till Norberg för att hämta möbler med Maja o Katta
* GREKLAND MED MAJAAAA! <3 underbaraste semestern nånsin! <3
 
Juni
* befinner mig i Grekland de första dagarna och njuter av livet!
* firar Cajsas student i Uppsala och hjälper familjen Byttner med dagen
* grillkvällar, danskvällar, parkhäng, kårw och fina vänner <3
* midsommar firas på Kristinagatan 8, med Maja, Ville, Mattias och Markus.
 Tipspromenad, färskpotatis, sånghäfte o blomkrans i håret.
* Mamma fyller år! <3
* problem gör att mina bästa vänner slits isär. Vilket förändrar allt.
* det packas ner i en MILJON flyttkartonger och jag flyttar in i min 
 nya och alldeles egna lägenhet på Kungsgatan 57.
* tackar för flytthjälpen genom att bjuda Maja, Mattias och Markus på K14.
* Markus och jag intar Gatufesten! ROOOOOLIGT!
 
Juli
* Återskenträff ute på Klubbholmen med grillning och skratt
* återigen många underbara grillkvällar, danskvällar, parkhäng m.m.
* PACKAR UPP FLYTTKARTONGER
* mycket häng på Kristinagatan
* jobbar lite extra i butiken i Grillby
* besöker Signe i Sthlm
* seglar och skrattar och dansar och pussar på Medina
 och jobbar och lever. Precis som alltid.
 
Augusti
* shoppar loss i Kista
* har en veckas semester, tar den, packar in mig tillsammans med
 Maja och Joel i en bil och åker till västkusten! Underbart!
* hänger med Markus på inredningsmässa i Sthlm
* underbar kväll med Återskentjejerna på All In
* Markus och Mattias fyller år, Mia bakar till kalaset ^^
* många fler grillkvällar, danskvällar och utekvällar SÅKLART
 
September
* blir stolt gudmor till Medina, och sjunger så fint jag kan på dopet!
* jobbar på, nu som fast anställd på SkoAugust i Enköping :)
* tvingas inse att sommaren är slut, grillkvällarna upphör men
 partajandet håller i sig.
* kommer in som reserv på skolan i Karlstad. Börjar alltså plugga
 musikproducent, låtskrivare och entreprenör på distans.
* fladdrar iväg till Karlstad för klassträff. Träffar där Kristoffer som
 visar sig bli en riktigt fin vän och bra kontakt i musikvärlden :)
* mamma och jag åker på en "över-dagen-kryssning" med Eckerölinjen.
* kräftskiva hos Malin, klackarna i taket!
* har en underbar inflyttningsfest i min, nu otroligt snygga lägenhet.
 Drygt 20 underbara vänner, mycke skratt och leenden på mina 27 kvadrat.
* börjar ta sånglektioner, och börjar ge pianolektioner
 
Oktober
* Jaffa och jag tar tåget till Örebro för att fira Thess, 25åringen, med
 dunder, brak och paljetter!
* Maja fyller 24, jag bakar bullar och ropar HEJA!
* pluggar, jobbar, tränar, återskenar, skrattar, dansar, går på krogen och njuter!
* biljettsläpp för julkonserten Vinterland med Återsken
* mycket höstmys med återsken, vänner, filmkvällar och god mat
 
November
* även här, många fina kvällar med vännerna på All In, och andra ställen
* pluggar, jobbar, tränar, umgås, skrattar, tänker, skriver, spelar in.
* Återskens julkonsert Vinterland säljer slut, 3 veckor innan konsertdags :)
* Linn fyller 24, HEJA!
* valvakar med Maja
* spontanåker till Mariefred och lär känna Kristoffer lite mer 
* Återskenfest med paljetter, rock och vin i box!
* musikvideoinspelning med Kristoffer och Medlemmarna
 
December
* Pappa åker till Sälen, jag flyttar hem till mamma några dagar
* jobbar, pluggar, sjunger, tänker, julplanerar, julpyntar, medinamyser
* julbord med familjen på Djurby Gård
* många roliga kvällar på krogen med dans, drinkar, paljetter och skratt
* bilen pajjar.. heja..
* Återskenfixar och julkonsertspyntar
* Luciamorgon med frukost hos Maja och Mattias
* Sjunger på dop, samt 2 julkonserter med Återsken samma dag, tipptopp!
* julbord med jobbet på Haga
* firar jul hos mamma och pappa såklart, myspys!
 
 
 
 
Ser nu fram emot Nyår, och ett Nytt År. 
Det är välbehövligt efter ett väldigt stressigt och "mycke-att-göra" år.
Men ett väldigt fint år har det varit. Då främst 2 personer klivit in
i mitt liv och satt guldkant på det.
Medina såklart. Min lllgroda, min energikälla och det finaste som finns.
Och Markus, som blivit en av mina absolut närmsta vänner.
 
Men också ett väldigt upponerår, med två fina vänner som slits itu.
Känns skönt att ha kontakt med Katta igen, fint på nått sätt.
Nu önskar jag bara att nästa år blir lite mer stabilt.
Jag ska ta tag i det här nu. Har jag bestämt. 
Dag för dag.
 
Orden? jamen det är klart. 2 ord måste jag ju ha för 2013.
Två kanske lite märkliga ord.
Men jag har valt:
 
Trygghet & Vänskap
 
Gott Nytt År på er!
OCH PUSS! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0