MiaMittIVeckan

hej på er!
o TJOHO va jag är glad nu för tiden.
Allt bara går min väg ^^
veckan har än så länge varit bra, o de är helt
sjukt att de faktiskt redan är torsda, tiden här
flyger verkligen iväg, bokstavligt talat.
Vanlig dag i måndas, en workshop dag i tisdas,
då vi fick besök av Eva Rune och Mattias Pérez.
Två underbara folkmusiker som hade gitarren,
banjon o rösterna med sig. Vi jobbade hela dagen
med att sjunga o spela folkmusik, främst gammal
gruvmusik. Vi sångare fick bl.a. öva på att hitta
kvartstonen mellan dur och moll ters. Alltså att
typ hitta på en egen ton o de lät som om man sjöng
falskt, men de va en spännande teknik o just i de
sångerna vi sjöng passade de så grymt bra in.

Igår va också en vanlig dag, otroligt mycke övande.
O sen på kvällen blev de en spontanfest. Vi hällde i
oss en flaska mousserande o for iväg till
Skogsmästarpuben. Woho! en härligt galen spontankväll!

Idag är de torsda, vilket som vanligt är den jobbigaste
och längsta dagen i veckan för mig. Har övat sång o
piano nu på morronen, ska snart gå o ha sång&komp
rep, sen blir de rytmik, en kort lunch, vokalensemble,
gehör, teori, rep, middag, kör och efter kören (som slutar
på tok för sent) blir de öppen scen. O där ska jag spela en
alldeles nyskriven låt, med Simon o Leo på komp. :D

NU är de verkligen dags för kaffe, eller som Leo skulle
säga, "nu känner jag att stämningen kräver en skål!"
i detta fallet kaffe då.. :P

Puss!

Kommentarer
Postat av: Elli

nej, missade både skogsmästarna och öppen scen:( fan också!

2010-03-25 @ 13:38:01
Postat av: mia

SV: ja finast du, nu får du ta o komma hit,saknar dig!!!

2010-03-25 @ 17:50:28
URL: http://justmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0