midsommar - på ett nytt sätt

midsommar är över, än en gång, vi går nu mot
mörkare tider.. vilket jag inte tänker inse förns
vi ändrar till vintertid. precis som vanligt.

själva midsommarafton började redan dagen innan
för mig skulle man kunna säga. Jag mötte upp Fia,
Hanna, Lina, o Sebbe med vän i Uppsala. OH gud va mysigt
det va att få träffa lite folk från folkisbubblan igen!!
saknat dem sååååååå! <3
det blev en mysig kväll på Terassen med lite drinkar o vin.

O själva riktiga midsommafton började oväntat hurtigt med att
jag studsade ur sängen.. eller masade mig ur sängen vid halv 9.
O gick ut för att plocka blommor o björkris.
En timme senare satt jag på trappen i solen o band en krans.
SÅ KLART!
vad är midsommar utan en krans på Mia?
helt klart inte mycke o hänga i julgranen.. hrm.. midsommarstången..

runt 1 va vi på plats hos Peter o Elin i Årsta o åt en härlig silllunch
på deras uteplats. o där satt vi i många timmar. folk kom.
o runt 5 började vi grilla. sen blev de mer häng. lite mer snapsvisor.
senare blev de lite kubb, o lite andra lekar. o efter midnatt nångång
tyckte både Magnus o jag att 12 timmars festande nog räcker.
Så vi tog nattbussen hem.
men en av de bästa midsommaraftnarna på länge, de måste jag erkänna!

egobild a la Midsommar



o sen har helgen bara sprungit på.. gjorde inte så mycke igår, idag
har jag repat inför måndagskväll 12 juli, då jag sjunger med nåra vänner.
o sen har jag hunnit me o vara patetisk flickvän som inte kan vara utan sin
pojkvän ens nåra timmar utan att låta som en envis fyraåring i telefonen.
"men jag saknar dig... :( jag vill va me dig.. bla bla bla"
jag är hopplös.. usch va trött jag blir på mig själv..

o nu ska jag sova! så trött är jag på mig själv :P

Puss o Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0