Sammanfattning 2010

Herregud. Det känns som om jag
skrev sammanfattningen för 2009
typ förra veckan. Samtidigt så känns
de som att de gått minst ett liv sen förra året.
Det har hänt så ofantligt mycke!
Nu ska vi se om jag kan sammanfatta mig lite då :)


Januari
*Jag spelade bokstavligt talat in det nya året 2010
med nyårsgänget på Färna, o tjänade på de;)
*2-3 januari, jullovsfest hos Signe me övernattning.
*Skolstart, sista terminen på folkhögskolan :(
*Ett underbart digitalpiano blir mitt! :D
*Vi får kattungar på skolan :)
*Några tokiga folkistokar o jag åker till Vara för
att se Joshua Redman jazza loss på scenen :)
*Emelie, Karin och Elli fyller år :)

Februari
*Inleds med Sång&Komp konsert (Zzzonk!)
*Följt av en Ensemblekonsert
*Och invigning av vårt fina Kafé Reko
*Oså sparkade vi igång ett Konsertprojekt, med
tema Rock'n Roll Hall of Fame :D
*JazzQuartet from Hell (alltså jag, Elinor,
David o Viktor) spelar i Surahammar.
*Rockprojektet ger oss 4 spelningar; Västerås,
Fagersta, Skinnsberg och Norberg.
*Ser Fibes, Oh Fibes spela i Fagersta
*Pappa, Ingrid, Signe, Simon, Nisse och Farmor fyller år :)

Mars
((den här månaden känns som ett år, bara den ensam))
*Jag passade på at fylla år i början på månaden.
*Blev utlurad på vinterpicnic av mina fina vänner
på min födelsedag :) underbara tokiga ni!
*Akustic spelar i Västerås
*Leo o jag sätter vår plan i verket och styr upp
en underbar mexikansk fest. Vilket innebär byggande
av sombreros, piñjatas och andra förberedande saker.
*Jag, Signe och Elli spelar på Engelen, Gamla Stan, Sthlm.
*Magnus och jag börjar ses, i smyyyyyyg
*Ett litet underbart sportlov
*Folkmusikkonsert i Norberg
*Hoffmaestrokonsert i Sthlm
*Magnus och jag blir vi, 26e mars :)

April
*Ett härligt lov inleder månaden
*Jag besöker Ville i Lund, o vi hälsar tillsammans på Affe :)
*Möter upp Jessica, Lina och Joel i Malmö.
*Möter upp resten av klassen i Trelleborg.
*BUSSAR NER TILL BERLIN där jag möter våren, kär o galen :)
och spenderar en underbar vecka där, med många barbesök,
berlinmuren, checkpoint charlie, koncentrationsläger, och otroligt
mycke skratt o häng på vårt fina hostel.
*Magnus o jag tar in på Strand Hotell i Sthlm och firar en månad :)
*Valborg (sista april) firas i Uppsala med fina vänner :)
*Magnus fyller år :)

Maj
*Min första segeltur för året äger rum, självklart är Magnus me :)
*Dansar Lindyhopp en heeeel dag i skolan, SKITKUL!
*Massor me härliga grillkvällar o myskväll me folket på skolan.
*Magnus har premiär på sitt slutprojekt Hysterica, där han tar
tillfället i akt att spela en roll som får pussas lite väl mycke ;)
*Sång&Komp ger en vacker konsert, med mig i publiken :)
*Avslutningsmiddag och SKINNSTOCK 2010 äger rum!
jag sjunger..4 låtar? och kvällen blir otroligt bra.
  Precis som alla kvällar sista veckan..
*..sista veckan ja.. skolan tar slut.. 2 år tar slut..2 underbara år..
*Efter många tårar o en del flyttlådor ser vi fram emot sommaren!
*Sebbe o Ville fyller år :)

Juni
*Sommaren börjar, med grillkvällar och mycke häng i parker :)
*en hel del jobb på SkoAugust, såklart :)
*OTROLIGT mycke fläng mellan Enköping och Uppsala
*Jag får höra att jag är vackrare än hela Finland ^^
*Magnus och jag är modeller för en dag, i Västerås
*En liten folkisreunion på Terassen i Uppsala med Lina,
Sebbe, Hanna, Fia oså jag.. härliga tider!
*Midsommar firades hos Peter och Elin, alltså med
Magnus och hans vänner :)
*Mamma och storebror fyller år :)

Juli
Positiva Juli:
*Återsken rockar loss på Gatufestivalen, och jag är määäää! :D
*Gatufestivalen lockar en kväll till, med fina vänner :)
*Sjunger med Måndagsexemplar på Måndagskväll i Skolparken
*Massor med bad-och-grillkvällar äger rum med fina vänner :)
*Magnus och jag spenderar en mysig helg i hans familjs sommarstuga :)
*Cia fyller år :)

Negativa Juli:
*Magnus blir nerslagen och misshandlad av 3 killar i Uppsala
*Underbara underbara John lämnar oss, helt oväntat och helt
onödigt. Bara av att skriva nu bildas de tårar. Varför? Älskade John <3

Augusti
*Många mysiga sommarkvällar med vänner
*En särskild ostkväll hos Cia bör nämnas ^^
*Magnus spelar i Krönikespelen
*Signe, Tony o jag hälsar på skolan som flyttat till
Norberg. Vi bor hos våra favoritdreadskillar och Sebbe gästbloggar hos mig :)
*Magnus o jag flyttar ihop, blir SAMBOS i Enköping :)

September
*Sambolivet goes on, precis som "vi jobbar o får en lön" livet
*Uppsala Kulturnatt, Magnus spelar på Reginateatern :)
*Val 2010, med valdebatter o allt vad de innebär
*Magnus medverkar i Millenium inspelningen :)
*Vi firar ett halvår tillsammans :) <3
*Thor fyller år :)

Oktober
*Mia spenderar en natt på akademiska, pga. en sprucken cysta i magen
((så en lugn månad de här, me mycke tid i sängen))
*O sen lite partaj, som vanigt
*O en Återsken konsert i Breds kyrka
*Ida fyller år :) och firas! :D

November
*Finbesök av Sebbe :)
*Firar Halloween i Uppsala
*Eccokurs i Nacka Strand
*Fikar med finaste Signe, Tony o Rebecca på söder i sthlm :)
*Återskens 50-tals fest slår klackarna i taket!
*Ett nytt besök i Norberg med Signe, Tony och Magnus :)
*Sandra och jag ses i sthlm o går på Fasching, Anna & Steves releasespelning :)
*Återsken medverkar i Liten Kvällskonsert :)
*Julbord x2, med jobbet och med familjen
*HarryPotter på bio :)
*lite färre fester med vänner, och mer varm-choklad-drickande :)
*Linn fyller år, och firas med middag :)

December
*Magnus och jag ser We Will Rock You på Cirkus i Sthlm :D
*Jag sjunger i Sthlm me nåra andra Återskensflickor
(på Vattenfall, i Täby och i Upplands-Väsby ett antal ggr )
*Återsken har sin underbart fina julkonsert :)
*Vattenläcka i huset.. blä.. men den är lagad nu :)
*Mamma går i pension :D
*Julafton firas med finaste älsklingen, och hans och min familj :)
*Det bästa med jul, alla kommer hem :) Fia, Affe, Ville.. How I've missed you!
*Juldagen firas, såklart :)
*Storebror fyller år och firas :)

*oså är de ju nyårsafton idag.. hörni.. vi ska dra iväg till Norberg på
eftermiddan med bilen full av folk o dricka.. fast jag är inte alls
sugen egentligen.. jag är ordentligt förkyld o seg.. blä.. orka..
men vad gör man inte..

Gott Nytt 2011 på er, hoppas året blir fantastiskt!!
Mina två ord för 2010 har varit modig och nyfiken
För 2011 har jag valt spontan och självsäker
2011, here we come! :D


Kommentarer
Postat av: Cia

En särskild ostkväll hos Cia bör nämnas moahahaaaa <3

2011-01-04 @ 11:57:01
URL: http://ciascastle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0