enköping

ja så va man här igen då.. hemma som i hemma
på riktigt.. även om skinnskatteberg numera är mitt hem
-jag bor ju mer där än här-
så är väl ändå de här mitt egentliga hem.. ett tag till..
eller hur är de där egentligen?? vem bestämmer de?
eller snarare, vad bestämmer de?
för om ens hem är där man bor, så är de ju
skinnskatteberg som är mitt hem.. men om ens hem är
där man är uppvuxen o alltid har bott så är väl rotbrunna
mitt hem då.. eller wtf, kan man inte ha två hem?
JAG KAN! ^^

åkte från ena hemmet till de andra igår :P
hade kör o musikorientering först, presenterade en av
mina favoritlåtar, har ju ingen speciell, men jag valde
Maria Mena, för hon har ju hängt med ganska länge och
inspirerat mig en hel del i mitt egna skrivande, dock va de
svårt att välja låt.. alla är ju bra!!.. men de blev Our Battles,
i princip blundade jag bara o pekade på en i listan så, de va
en ren slump att de blev den låten, men den är bra så..
skönt att ha de gjort, kan man bocka av en sak till i läxlistan
liksom, precis som ensembleledningen, den gjorde jag i måndas,
o de va lite nervöst!! puh, men de gick bra.. bättre än bra, de va
mycke lättare o roligare än vad jag trodde de skulle va.. :D

i morse va min lärare på tv btw, Rebecca körade o spelade ägg
bakom Eva Eastwood på nyhetsmorgon på tv4!!!
börjar förstå vilket privilegie man har som ha så duktiga
musiker som lärare.. herregud, dom är ju talanger hela bunten! :S
nästan så man får lite prestationsångest på lektionerna :P
men dom är väldigt snälla också, o otroliga roliga!

veckan har hur som helst varit bra, full fart som vanligt, massa
övande o repande inför kulturnatten i v-ås nästa helg, jag,
elsa o sandra ska göra 3 låtar.. kommer bli kalas!!
kom gärna o titta/lyssna på oss, de skulle bara vara kul!!
o just de, herregud jag måste blogga oftare!!
förra helgen, förra fredan va ju ett stort gäng från skolan i Örebro
på jazzkonsert, 3 andra lärare som spelade - min pianolärare
Johan på orgel, min gehörs o slagverkslärare på trummor
o min teorilärare på saxofon o tvärflöjt.. jätteduktiga va dom!!!
Sandra, Anna, Jag, Jonathan o David åkte tidigare till Örebro
med min bil, gick o shoppade lite, åt på donken o bara hade
en mysig eftermidda innan vi mötte upp ytterligare en bil o en
minibuss full med bfhsk vänner ^^ en underbar dag!!



o förra lördan hade vi en liten minikonsert i matsalen på
skolan, för nån förening på 30 pers som åt middag där.
jag, jonathan o david spelande 2 låtar, jättebra gick de!!

o de gjorde de för dom andra som va me också..
kul att få visa upp sig lite, få lite rutin :)



idag har jag jobbat, de va lika rörigt o stressigt som vanligt,
men alltid lika kul.. massa nya snygga skor hade kommit in.. MMMM!
o nu ikväll kidnappade jag Nisse en stund o bjöd honom på
en Donken-middag, vi behövde lite qualitytime, sen spelade
vi crocket med Micke hemma hos dom, o jag kom i princip
nyss hem, har en massa jobb o göra, skulle behöva öva piano
o sång.. och skriva en kompskiss... meeeeeen, jag orkar inte ;)
de blir en drink framför teven med mamma istället...

Puss på er!

klassen!! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0